Szitanyomás - a legjobb szitázható ajándékok2024-05-06

Reklámajándékok nyomtatása szitázással. 
A szitanyomás egy kiváló emblémázási technológia, amely ideális megoldást kínál a reklámajándékok, pólók, vászontáskák, munkaruhák és egyéb textil anyagok emblémázására nagy mennyiségben. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a vállalatok gazdaságosan, ugyanakkor hatékonyan kommunikálhassák üzenetüket a célcsoportjuk felé olyan - alapvetően textil - termékeken, amelyeket akár nagy tömeg számára is ajándékozhatnak sportrendezvényeken, konferenciákon, ünnepek alkalmával.

Szitanyomást a 18. Század óta használják

A szitanyomás folyamata

A szitanyomás során a - megfelelő formátumban elkészített - grafika egy előre elkészített szitán keresztül kerül az anyagra. A folyamat több lépésből áll, amely garantálja a magas minőséget és tartósságot:

  1. Grafikai tervezés: ez az első lépés. A reklámajándékra kerülő logó vagy üzenet megtervezése, az adott termék fotóján történő elhelyezése, azaz látványterv készítése. A látványterven már csak olyan elhelyezést mutatunk meg, ami megvalósítható. A látványtervet az ügyfelünk előzetes elképzelése alapján készítjük abban az esetben, ha az kivitelezhető. Amennyiben az elképzelés nem megvalósítható, akkor alternatív tervet készítünk. A látványterv elfogadása után indul a tömeggyártás előkészítése: filmkészítés, szitakészítés.
  2. Szita előkészítése: a szita egy keretre kifeszített selyemhez hasonló szövet, amelyet fényre érzékeny emulzióval vonnak be, ezt exponálják, melynek során az emulzió kikeményedik.
  3. Expozíció: a tervezett grafika UV fény segítségével rányomódik a szitára, ennek helyén a szita nem keményedik ki, így az eltávolítható.
  4. Szitamosás: a nem kikeményedett emulziót vízsugárral távolítják el az anyag pórusaiból, így a következő lépés során a festék ezen az anyagfelületen át tud jutni.
  5. Nyomtatás: a szabadon maradt anyagfelületeken a festék át tud jutni, így nyomot hagyva a rögzített terméken. Ez a stádium történhet kézi húzással is vagy automata gép segítségével.
  6. Többszínes nyomás esetén a színek "húzása" egymás után történik. A termék rögzítése létfontosságú, hiszen a nyomandó színeknek az eredeti grafikán szereplő módon kell láthatóvá válniuk, találkozniuk, ezért a termék az egymás után következő színek húzása közben nem mozdulhat el.

Marketing lehetőségek a szitanyomással

A szitanyomás segítségével készült reklámajándékok tökéletes eszközök lehetnek a vállalati marketingstratégiában, márkaépítésben. Az alábbiakban felsorolunk néhány előnyt, amelyeket a szitanyomás nyújt:

  • Nagy elérés: a szitázással emblémázott termékek általában magasabbra pozícionált kategóriát képviselnek. Egy dzseki, mellény, póló, sapka, törölköző, táska mind-mind becsben tartott használati eszközök, amiket akár saját magunknak is megvásárolnánk. Használatuk nem korlátozódik a munkahelyi környezetre, hanem munkába járáskor, utazáskor, sportolás közben is használjuk őket. A széles körű használat és a tartósság együttesen eredményezi, hogy a szitázott ajándékokkal nagy elérést tudunk elérni, így igazán jó befektetés beemelni őket a marketing mixünkbe.
  • Költséghatékonyság: nagy mennyiségű termék esetén a szitanyomás gazdaságosabb, mint más nyomtatási technikák.
  • Tartósság: a szitanyomással készült termékek tartósak, ami folyamatosan biztosítja a márka láthatóságát, hosszantartó reklámhatást biztosít.
  • Széles alkalmazhatóság: a pólók, sapkák, munkaruhák, vászontáskák, hátizsákok és egyéb textíliák kiválóan alkalmasak céges logók és üzenetek megjelenítésére.Főként szitanyomást használunk pólók nyomtatására

Szitanyomás fajtái

A reklámajándékok szitanyomásakor többféle eljárás közül választhatunk attól függően, hogy egy termékre, illetve a rendelt mennyiségre melyik a legszebben kivitelezhető, illetve leggazdaságosabb mód.

  • Direkt szitanyomás: a leggyakoribb módszer, amikor a nyomat a szitán keresztül, közvetlenül (direktben) kerül a textilre. Ez az eljárás csak teljesen kisimítható felületre alkalmazható, például póló, bevásárló táska, tornazsák, esernyő nyomására. Direkt szitanyomásnál kisebb rácssűrűségű a szitát használnak (a transzfernyomáshoz képest), ezért a vékony vonalas, kisbetűs grafikáknál a részletek elveszhetnek (bezáródhatnak). A festék gyors száradását a hőalagúton történő átengedés biztosítja.
  • Automata szitanyomás: ugyanaz az eljárás, mint a direkt szitázás, de a műveletet nem kézzel végzik, hanem sokállásos, automata szitanyomó géppel. Az automata szitanyomó gép előnyei nagyobb mennyiségű szitázás esetén mutatkoznak meg igazán. A nagy mennyiségű termékek gyors és hatékony nyomtatására ideális.
  • Transzferszita-nyomás: a grafika ebben az esetben nem közvetlenül (direktben) kerül a termékre, hanem először egy transzferpapírra szitázzuk fordított állásban, majd onnan hőpréssel (vasalás) kerül az ajándéktárgyra. A transzferpapírra történő nyomtatás - a finomabb rácssűrűségnek köszönhetően - kicsi, vékony vonalak, színes és raszteres grafikák szép kivitelezését is garantálja. Ennek az eljárásnak az az előnye, hogy a felvasalható nyomatok legyártásának nem feltétele a termék jelenléte. A "matricák" bármikor felvasalhatóak lesznek a termékre, ha az egy későbbi időpontban érkezik be a raktárunkba. Elsősorban "rücskös" anyagfelületekre, pl. gyöngyvászon táskák, piké anyagból készült pólók, illetve baseballsapkák íves, első paneljének dekorálására kiváló módszer. De nemcsak a nyomat minőségének biztosítása, hanem a munkaszervezés rugalmassága miatt is többszört választjuk ezt az eljárást, mint a direkt szitázást.
  • Körszita nyomás: egyenes falú, henger alakú palackok dekorálására alkalmas eljárás. Az előzetes tervezés során térbelileg érzékeltetjük a látványterven, hogy a körbeérő grafika hogyan fog találkozni a két végén. A rendelkezésre álló kreatív sokszor nem veszi tekintetbe, hogy a grafika elejének és a végének a találkozásánál hogy fog kinézni a nyomat. Mi azt tanácsoljuk, hogy olyan grafikában gondolkodjatok körbenyomáskor, aminél 2-3 mm távolság kimaradhat és a grafikai elemek nem futnak egymásba, mert az illeszkedés - a termékek gyártása során előforduló méretbeli anomáliák miatt - nem mindig kivitelezhető.

Összegzés

A szitanyomás kiválóan alkalmazható a reklámajándékok emblémázására, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy hatékonyan és gazdaságosan növeljék brandjük ismertségét. A fotószerű képpel nyomott ajándékoktól kezdve a logóval ellátott textíliákig, a szitanyomás számtalan lehetőséget kínál a céges kommunikáció és marketing erősítésére.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi - több mint 30 éves tapasztalatunk segítségével - elvégezzük a feladatot a terméktervezéstől kezdve a csomagoláson át a szállításig. Jelentős raktárkészletünknek hála, nálunk biztosan megtalálod amire szükséged van, legyen az akár szitázott, transzfernyomott  póló, pulóver, dzseki, mellény, baseballsapka, hátizsák vagy bármilyen egyéb reklámajándék vállalkozásod népszerűsítéséhez. Üzemünkben mi mindenre bármit nyomunk, vésünk, tűzünk, vasalunk, húzunk-vonunk.

További elérhető emblémázási technológiákról összefoglaló útmutatót olvashatsz ebben a blogposztunkban.

 


 


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024

Logózott, emblémázott ajándékok cégeknek 33 év szakmai garanciájával
4 100 partnerünknek, naponta 25 000 emblémázott termék


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024
Kapcsolatokat SzÉpítünk!
PHP: 0.215s | SQL: 0,018s | 2024-05-19 15:11:42