Üzleti kapcsolatok ápolása reklámajándékkal2022-12-08
Ebben az évben is sokat dolgoztál azon, hogy jó üzleti kapcsolatokat alakíts ki és azokat sikeres együttműködéssé formáld? A karácsonyi ünnepek jó alkalmat nyújtanak arra, hogy köszönetet mondj partnereidnek az idén nyújtott teljesítményükért.
Az év végén, illetve karácsonykor átadott ajándék már hagyomány az üzleti életben, és az erre eddig nem áldozó kisvállalkozások is felismerik azt, hogy milyen nagy jelentősége van az efféle gesztusnak. A köszönetképpen átadott logózott üzleti ajándék javítja a vállalkozásod jó üzleti hírnevét, miközben nagyrabecsülésed és elismerésed fejezheted ki partnereidnek, ügyfeleidnek, illetve vevőidnek. Mindez kedvezően befolyásolja üzleti kapcsolatokat, jelentős mértékben hozzájárulva ezzel jövőbeni üzleti sikereidhez.
Mielőtt emblémázott reklámajándék után néznél, az alábbiakban felsorolt szempontokat érdemes figyelembe venned:
-Csak akkor adj ajándékot, ha üzleti kapcsolatban vagy a másik vállalkozással. Amennyiben éppen alkufolyamatban vagytok egy lehetséges szerződéskötésről, az ajándék könnyen megvesztegetésként vagy nyomásgyakorló eszközként értelmezhető.
-Amennyiben a partnercégnél több munkatárssal is kapcsolatban állsz, az ajándék inkább olyan legyen, ami az irodában több ember között is könnyedén szétosztható.
-Ha az ajándék egy bizonyos embernek szól, akkor próbálj az ő érdeklődési körének vagy hobbijának megfelelő ajándékot választani. Figyelj arra, hogy az ajándék ne legyen tolakodóan személyes vagy félreérthető, különösen, ha a másik nem képviselőjének szeretnél kedveskedni.
-Prémium ajándékok esetében ügyelj arra, hogy az ajándékra emblémázott céglogó diszkrét legyen.
-Az ajándékot lehetőség szerint személyesen add át. Ha ezt valamilyen okból nem teheted meg, az ajándék mellé feltétlenül mellékelj egy kézzel írott köszönőlevelet és bizonyosodj meg arról, hogy az ajándék sértetlenül eljut a címzetthez.
-A nagy, multinacionális vállalatok szabályokban rögzítik munkatársak számára az ajándéktárgyakhoz való hozzáállást. Ha teheted, előzetesen tájékozódj a másik vállalkozás ajándékozási politikájáról.
-Amennyiben nehezen tudod felmérni, hogy a megajándékozott hogyan értelmezi majd az ajándékodat, inkább előre egyeztess vele, puhatold ki a hozzáállását. A félreértelmezhető ajándék esetleg ronthat az üzleti kapcsolaton, de semmi esetre sem szolgálja annak erősödését.