Márkaismertség növelése - tippek a sikerhez2024-10-30

Mit jelent a márkaismertség és miért fontos?

A márkaismertség azt jelenti, hogy a célcsoportod ismeri, felismeri, és megjegyzi a céged által épített márkát, terméket vagy szolgáltatást. A márkaismertség kiépítése olyan összehangolt marketingstratégiát igényel, amely összességében rendszeres megjelenést biztosít és értékes üzenetet közvetít. A sikeres márkaépítés alapja, hogy a fogyasztók egyértelműen tudják, mi a márka jelentése, és mit kínál. Az online hirdetéseken túl az offline marketing eszközök között a költséghatékony reklámajándékok is kulcsszerepet játszanak, hiszen segítségükkel a márka fizikailag, hosszú távon jelen lesz a fogyasztók mindennapjaiban, akár otthon, a munkahelyükön vagy szabadidejükben, így folyamatos emlékeztetőként szolgálnak.

márkaismertség összetevői

A márkaépítés folyamata

A márkaépítés során több fontos tényezőt kell figyelembe venni, amelyek megalapozzák a márka hitelességét és pozitív megítélését.

Név és logó választás

Az ütős márkanév és logó kiválasztása elengedhetetlen, hiszen ezek az elsődleges azonosítók. Olyan név és vizuális megjelenés szükséges, amely felismerhető és könnyen megjegyezhető. Reklámajándékos szempontból fontos, hogy a logó kis- és nagyméretben is, sokféle méretű és minőségű felületen is, többféle technológiával is emblémázható legyen. Például ha a márkánk kapcsolódik a környezetvédelemhez, akkor a fenntartható fa, bambusz alapanyagok is szóba jöhetnek majd, viszont ezeken a termékeken a kisméretű nyomat vagy gravír nem jól olvasható lesz. Ha erre is gondolunk a logó kialakításakor, akkor már eleve egy robusztus logót tervezünk, ami nem tartalmaz apró részleteket.

A közönség ismerete

A márkaépítés hatékonyságához elengedhetetlen a célcsoport alapos ismerete. Ismerni kell az igényeit, érdeklődési körét és értékeit, hogy a márka számukra releváns üzenetet közvetítsen. A reklámajándékok kiválasztásakor is vegyük figyelembe, hogy mit fogadnak el és használnak majd az ügyfeleink, vevőink. Minél inkább sikerült a számukra megfelelő ajándékot kiválasztanunk, annál többször és a hosszabb ideig lesz szem előtt a márkánk. A logózással szintén járjunk el körültekintően: a túl nagy logó konktraproduktív lehet, a túl kicsi pedig nem lesz eléggé látható. Döntsük el, hogy a megajándékozott szeme előtt szeretnénk-e lenni, amikor kezébe veszi a promóciós ajándékunkat vagy azt is szeretnénk, hogy mások is (messzebbről) jól lássák a logónkat, amikor az ajándékunk használatban lesz. Jó példa erre az esernyő: a nyelére gravírozott kicsi logót a megajándékozott fogja látni, a vászon nagy nyomatát pedig az utca népe. Jó, ha ismered a célcsoportod szokásait: tömegközlekednek és rendszeresen használják-e az esernyőt (nagy logó a vásznon) vagy autóban ülnek, de fontos számukra, hogy legyen az autóban egy esernyő a biztonság kedvéért (kis logó a nyélen).

a márka egyediségének faktorai

Kommunikáció különböző platformokon

A márkaépítés során a kommunikációt többféle csatornán bonyolítjuk, beleértve az online marketinget, a közösségi médiát és az offline módszereket. A promóciós ajándékok ebbe a marketing mixbe szervesen illeszkednek, és támogatják az egyéb platformokon történő reklámozást azzal, hogy egyedi kapcsolatot biztosítanak márkával.

Márkaismertség és a márka történetének kapcsolata

A márka történetének ismerete hitelességet kölcsönöz a cégnek. Az, hogy a fogyasztók tisztában vannak a márka küldetésével és célkitűzéseivel, mélyebb kapcsolatot alakít ki a branddel. A promóciós cikkek, mint az emblémázott ruházat, az irodai kiegészítők vagy a logózott ajándéktárgyak, felerősítik a márka történetét és identitását, hiszen a fogyasztók napi szinten találkozhatnak velük, kezükbe vehetik, így szinte észrevétlenül is növekszik a márka ismertsége.

Így tartsd meg a közönséged

A közönség megtartása, lojalitás kiépítése a márkaépítés egyik célja. Ehhez olyan eszközöket érdemes alkalmazni, amelyek folyamatos jelenlétet biztosítanak a fogyasztók életében. Az emblémázott reklámajándékok ideálisan használhatóak arra a célra, hogy a márkánkat szem előtt tartsák a mindennapi tevékenységek során, legyen az egy logózott bögre az irodában vagy egy egyenruhaként használt póló. Az ajándék átadása nemcsak egy kedves gesztus, hanem egy marketing aktus is. Az ajándékunk pedig nem csak egy termék, hanem reklámfelület is, amely hozzájárul a márka ismertségének  növeléséhez.

a márkaismertség növelésének módszerei

A márkaismertség mérése

A márkaismertség nyomon követése és mérése alapvető a marketingstratégia finomhangolása érdekében. Ennek egyik eszköze lehet a közösségi média követőszámának elemzése, a weboldal látogatottságának mérése vagy az eladás utáni visszajelzések összegyűjtése. Az online marketing kampányok során például használható a Google Analytics, a közösségi média statisztikák.Tesztelhetjük, hogy a promóciós ajándékok mennyire támogatták az online hirdetések hatékonyságát.

Összefoglalva, a reklámajándékok - akár a céges ruházat, akár az irodai, konyhai, sporteszközök, ivóedények - hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez, hiszen folyamatosan emlékeztetnek a márkára, és hosszú távon építik a céges arculatunkat.

Céges ajándékötletek a reklámajándék.hu hatalmas választékából

Jelentős raktárkészletünknek hála, teljes kínálatunkban böngészve nálunk biztosan találsz olyan ajándékot, ami megfelel a céged és a célcsoportod igényeinek. Nézz körül, és rendelj minél előbb, hogy időt és stresszt spórolj magadnak. Ha elakadtál, keress minket bátran, több, mint 30 év tapasztalat áll mögöttünk.

Képek forrása: nyitókép: Leonardi AI, esernyő: saját fotó, Printing: Freepik


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024

Logózott, emblémázott ajándékok cégeknek 33 év szakmai garanciájával
4 100 partnerünknek, naponta 25 000 emblémázott termék


Reklámajándék.hu Kft. © 1991-2024
Kapcsolatokat SzÉpítünk!
PHP: 0.306s | SQL: 0,034s | 2024-10-30 19:26:58