Munkáltatói márkaépítés: az alapoktól a sikerig2024-11-05
A munkáltatói márkaépítés jelentősége egyre növekszik a mai, versenyző munkaerőpiacon. A cégeknek nemcsak a termékeik és szolgáltatásaik minőségével kell kiemelkedniük, hanem azzal is, hogy vonzó munkakörnyezetet biztosítanak. Az employer branding olyan stratégia, amely nemcsak az új tehetségek megszerzésében segít, hanem a meglévő munkavállalók megtartásában is kulcsszerepet játszik.
A munkáltatói márkaépítés fogalma, célja
A munkáltatói márkaépítés a vállalat hírnevének erősítését célozza meg a munkaerőpiacon. Ez azt jelenti, hogy a cégek vonzó és hiteles képet alakítanak ki magukról, amely pozitívan hat a potenciális és meglévő munkavállalókra. A cél, hogy a vállalatot ne csak jó munkahelyként, hanem olyan közösségként lássák, ahol az emberek hasznosnak érezhetik magukat, fejlődhetnek és értéket teremthetnek.
Az employer branding fő elemei
Vállalati kultúra
Az erős vállalati kultúra a munkáltatói márka alapja. Ez magában foglalja azokat az értékeket, amit egy cég fontosnak tart és megfogalmaz magáról. A vállalati kultúra másik fontos eleme a belső kommunikáció: milyen információkat és hogyan oszt meg a cég a dolgozóival, egyenrangú félként kezeli-e őket, bevonja-e a munkatársakat a döntési folyamatokba, stb. A harmadik elem a munkahelyi hangulat, amit sokan elhanyagolnak, mondván, hogy egy munkahelynek nem feladata, hogy az emberek még jól is érezzék magukat. Ez a hozzáállás mára elavulttá vált, hiszen sokan - különösen a fiatalabb generáció - már olyan munkahelyet választ, ahol nem nyomasztják, nincsenek értelmetlennek tűnő feladatok, támogató a légkör, ésszerű az otthon végzett és az irodai munkavégzés aránya, de a valahova tartozás szükséglete is érvényesül. Az emblémázott reklámajándékok, mint például egy logózott bögre, gravírozott kulacs, tamponnyomott golyóstoll, szitázott póló, támogatják ezt a kultúrát, hiszen erősítik a közösségérzetet. A welcome csomag átadása, illetve a próbaidő leteltekor adott (esetleg névvel ellátott) ajándék erősíti a lojalitást.
Toborzás
A toborzási folyamat során az előrelátó munkáltatói márkaépítés segít abban, hogy a vállalat vonzóbb legyen a jelentkezők számára. A jelentkezők előre tájékozódnak az adott cégről, ránéznek a Facebook, Instagram vagy LinkedIn oldalára. Ezért nem mindegy, hogy ezeken a felületeken csak személytelen posztokat használunk-e vagy betekintést engedünk a cég életébe, megmutatjuk, hogy kik is vagyunk valójában, túl a száraz tényeken. A közösségi média posztjaink célzásakor ne csak a potenciális ügyfeleinkre gondoljunk, hanem jövőbeni kollégáinkra is: ne csak a termékünket, szolgáltatásunkat akarjuk reklámozni, hanem tegyük a cégünk egészét szerethetővé.
Munkavállalói élmény
Az emlékezetes munkavállalói élmények megteremtése kritikus jelentőségű. Egy pozitív élményt nyújtó munkáltató nagyobb eséllyel tartja meg dolgozóit. Az emblémázott reklámajándékok, mint a gravírozott kulacsok vagy UV nyomtatással díszített jegyzetfüzetek, a mindennapok részévé válnak, folyamatosan emlékeztetve a dolgozókat a cég támogatására. Például a logózott pólók vagy szublimációs nyomtatással dekorált vizespalackok kiosztása a céges sportnapon kreatív módon erősítik a márkaismertséget. A brandingelt, tartós ajándékokat a dolgozók hazaviszik, használják, beszédtémát adnak a baráti- és családi összejöveteleken.
A munkáltatói márkaépítés előnyei
A márkaépítés hosszú távú előnyökkel jár: a sokszínű és tehetséges munkaerő könnyebben megnyerhető és megtartható, a cég hírneve és piaci pozíciója pedig megerősödik. Egy befogadó munkáltatói márka segít elérni, hogy a dolgozók lojálisabbak legyenek, és szívesen ajánlják a céget másoknak is.
Munkaruha, egyenruha szerepe
A munkaruhák és egyenruhák nemcsak a professzionalizmust tükrözik, hanem a cég egységét is erősítik. A hímzett logóval ellátott ruházat: a sofőröknek, raktárosoknak adott pulóver, dzseki, mellény, sapka vagy a recepciósok számára biztosított jól vasalható ing vagy kendő, illetve a gravírozott névkitűzők összetartozást sugároznak, és hozzájárulnak ahhoz, hogy a cég könnyen felismerhető legyen.
Mérés és fejlesztés
Az employer branding hatékonyságát mérhetjük például a toborzási eredményekkel, a munkavállalói elégedettség felmérésével vagy az elkötelezettségi mutatókkal. A folyamatos fejlesztés elengedhetetlen, hiszen a munkáltatói márkaépítés egy soha véget nem érő folyamat. Használj mesterséges intelligenciát az adatok elemzéséhez, és fejleszd a stratégiát a legújabb trendek alapján!
Ez a blogposzt segít megérteni, hogy a reklámajándékok is hozzájárulnak a sikeres munkáltatói márkaépítéshez, és hogyan használhatók fel hatékonyan a branding stratégia részeként.
Céges ajándékötletek a reklámajándék.hu hatalmas választékából
Jelentős raktárkészletünknek hála, teljes kínálatunkban böngészve nálunk biztosan találsz olyan ajándékot, ami megfelel a céged és a célcsoportod igényeinek. Nézz körül, és rendelj minél előbb, hogy időt és stresszt spórolj magadnak. Ha elakadtál, keress minket bátran, több, mint 30 év tapasztalat áll mögöttünk.
Képek forrása: nyitókép, zárókép: Freepik, 2.kép: saját fotó.