Logó- és látványtervezés, technikai megvalósítások
A látványelemek megtervezése külön szakértelmet igényel és
nyomdai alapismeretek is szükségesek a megvalósítható kreatív tervezéséhez.
Amikor a rendezvény grafikai elemeit terveztetjük, akkor gondoljunk a nyomandó
színek számára, annak a különböző alapanyagokon, különböző színű felületeken való
nyomási lehetőségeire és ezek költségeire.
Ha sokszínes logónk van, akkor
megéri belőle egy 1 színes változatot is készíteni a kis felületeken való
megjelenítésre, illetve a nem színes technológiai eljárásokhoz (gravírozás,
dombornyomás). Ha szélte-hossza egy kreatívunk van, akkor képzeljünk el egy
golyóstollat és csináljunk egy olyan kompromisszumos változatot is, ami hosszú
keskeny felületeken is életképes. Vegyük figyelembe, hogy gravírozás esetén a fa vagy bambusz felület természetes erezete miatt az apró részletek elsikkadhatnak.
Egy példa: 4 szín
kolor, részletgazdag, "zömök" (négyzet vagy rövid téglalap alakú vagy kerek) grafika jól mutat egy fehér pólón
vagy világos színű konferenciatáskán / vászonszatyron, viszont egy tollon, amire
max. 7-8 mm magasság nyomható, nem lesznek olvashatóak/kivehetőek a
részletek, ráadásul a sokszínes emblémázás ára a színek számával egyenes
arányban emelkedik, így egy 100 Ft-os toll ára 4C nyomással nem értékarányos és
nem nyújtja azt a vizuális élményt, amit az eredeti grafika alapján elvárnánk
tőle.
A felület méretén és formáján túl, annak színe is
befolyásolja ez érzékelést, olvashatóságot. A sötét felületeken nem jól
olvashatóak a nem világos színek: pl. kék, zöld, piros. Ráadásul színes
felületen színes nyomás esetében - a színhelyesség miatt - fehér alnyomat
szükséges, ami egy plusz szín nyomásának költségeivel jár, pedig nem is látszik
a kész terméken.
Egy trükk: ha
hoszteszeket alkalmazunk a rendezvényen, számítsunk rá, hogy hosszú hajuk,
copfjuk van, ami kitakarja a formaruha hátára került nyomatot. Ezért praktikus,
formabontó és figyelemfelkeltő, ha a nyomat az egyik lapockára kerül vagy a póló aljára, de ott kevésbé észrevehető egy zsúfolt
rendezvényen.
Névreszóló hab a tortán
Ha olyan ajándékot szeretnénk adni, ami maximálisan
személyre szabott, akkor dönthetünk névre gravírozott vagy UV nyomtatással
nevesített ajándékokban is. Ez az eljárás növeli a termék későbbi
használatának esélyét, és szinte kizárja a továbbajándékozás lehetőségét. Ki ne
örülne egy saját nevével ellátott, hasznos ajándéknak? Ebben az esetben
biztosított a hosszantartó reklámhatás és a személyes kötődés kialakulása az
ajándékozó cég felé. Konferencián, oktatáson, bálban - ahol előre ismert a résztvevők neve
- a névre szóló ajándékkal meg lehet oldani az ültetést, illetve
regisztrációkor névre szólóan lehet átadni az ajándékot. Ez jelentős plusz
szervezési munkát és odafigyelést jelent, de növeli az ajándék jelentőségét és
értékét.
A tamponnyomás egy általánosan elterjedt nyomtatási technológia, amelyet elsősorban sík felületek utólagos dekorálására, nyomtatására használjuk a reklámajándék iparágban. Ez a technológia lehetővé…
Reklámajándékok nyomtatása szitázással. A szitanyomás egy kiváló emblémázási technológia, amely ideális megoldást kínál a reklámajándékok, pólók, vászontáskák, munkaruhák és egyéb textil anyagok…
A reklámajándékok fontos eszközei a vállalati marketingstratégiának, hiszen segítenek építeni a márkaismertséget és lojalitást. Ezen marketing eszközök közül kiemelkednek a hímzéssel dekorálható…
Gravírozás az egyik legkedveltebb emblémázási technológia, amivel fa, fém, üveg, kerámia, de akár műbőr, bőr, karton, szilikon termékeket dekorálhatunk céges logónkkal, vállalati üzenetünkkel. Nem…
A tömegmédia hirdetési felületeihez (TV, rádió, banner, óriásplakát stb.) az emberek nem kötődnek fizikailag, nem tudják kézbevenni, hazavinni, használni őket. A reklámajándék hosszantartó,…
Céges nyári ajándék ötletek Amikor közeledik a nyár, mindenki gőzerőkkel készül az olyan vidám szabadtéri tevékenységekre, mint a kerti grillezés, a strandolás, de a kirándulások és az utazások is…
Ki ne szeretne ajándékot kapni? Legyen akár üzleti partner, ügyfél, beszállító vagy kolléga, a férfiak éppúgy örülnek az apró figyelmességeknek, akár a hölgyek. A promóciós termékek ráadásul…
Mire vágynak a nők? Nem olyan nagy talány ez, mint ahogy sokszor képzeljük, legalábbis, ami az ügyfélajándékokat illeti. A hölgyeknél ugyan különösen fontosak az esztétikai szempontok, de emellett a…